donderdag 4 mei 2006

Voor De Wind

Vandaag gaat het me letterlijk voor de wind. Oftewel: ik heb de wind in de rug. Het eerste uur rijd ik 28 kilometer, een ongekende afstand. Het is prachtig weer en de rit over de waaldijk naar Dodewaard is nog nooit zo plezant geweest. De laatste keren dat ik Amerfoort-Nijmegen v.v. per fiets heb afgelegd heb ik andere routes gereden, juist om dit stuk te mijden. Nu, voor de wind en met de zon op mijn lijf, is het zeer aangenaam verzoeven. Ondanks de kilometers van gisteren voel ik me uitzonderlijk fit en in Rhenen besluit ik een extra beklimminkje aan het parcours toe te voegen. Dat bevalt zo goed dat ik ook nog de Amerongse berg "bedwing". Ik leg de 75 km -de route is weer wat korter geworden dankzij een afsnijding voor scherpenzeel, ik volg nu al eerder het valleikanaal- binnen drie uur pedaleren af. Ik ben ruim op tijd thuis om nog op te ruimen, verder in te pakken en te koken. Hannes komt eten en daarna vertrekken we naar Friesland om te gaan Zodmessen. Met dit weer heb ik daar nog meer zin in!

Geen opmerkingen: