vrijdag 30 juni 2006

My Ol' Town

Dag 1, etappe 1

P1020199

Nadat ik definitief helemaal alles heb ingepakt, kan ik eindelijk eens vertrekken. Bij het eerste het beste hobbeltje in de weg -dat is al na 100 meter- valt mijn bovenste bidon uit de houder, met de dop op de straat. Kapot dus. Meteen maar weer terug een andere halen -1 is geen- en die met een elastiekje (tja zo simpel kan het ook) vastzetten. Daarna is het een uur zwoegen om in m'n ritme te komen. Eigenlijk is het wel fijn om zo laat vertrokken te zijn, het is nog steeds bloedheet maar vermoedelijk toch wat minder dan vanmiddag om 12 uur. Anders dan gebruikelijk rijd ik niet via Achterveld en Scherpenzeel. Ik volg het Valleikanaal zover als mogelijk en ben dan in een paar minuten in Overberg. Daar stop ik voor wat sportdrank en een praatje met een andere fietsfanaat, die overigens nu voor een cabrio hier rondkijkt. Hij vertelt dat ie vorig jaar in 19 dagen naar Barcelona gefietst is. Hmm, straf tempo. Dat het best wel zwaar was af en toe, zegt ie. Vooral het kamperen. Ik vraag of hij doorgaat met mij moed in te praten. Ik vraag me nu al af waarom ik hier aan begonnen ben...
Ik stap weer op en wijk nogmaals van het routeschema af. Niet via de Amerongse berg -ff geen zin an- maar door Veenendaal en daarna een lang stuk goed asfalt naar Rhenen. Daar valt het oprijden van de brug voor het eerst erg mee.

P1020186

Ik stop bij het binnenrijden van Kesteren voor een korte lunch (het is half acht). Stap meteen weer op want de ETA voor Nijmegen is 21.00u. Via Opheusden gaat het snel naar Dodewaard. De 40km grens is al lang gepasseerd en het ritme begint er goed in te komen. De rit over de Waalbandijk is erg mooi bij dit late avondlicht. Nog even een klimmetje om de Waalbrug te nemen en ik ben in Nijmgen waar ik al wordt toegezwaaid vanaf de finish. Bijkomen en douchen en verzorgd worden, heerlijk! Daarna nog even de stad in voor eentje bij de Lux op het terras.

1 opmerking:

RobT zei

Hoorde inderdaad dat jullie daar gaan wonen, goeie en onverwachte actie, maar dat ga je me nog wel uitleggen, toch? Waarom niet Opheusden? Daar ben ik wel doorheen gefietst.