Tja, als je het ene onderdeel loshaalt, vervangt en afstelt dan vallen er meteen ook andere "gebreken" op. Het schakelen wilde de laatste tijd niet altijd even goed. Na het inkorten van de ketting en het controleren van de afstelling van de derailleurs blijkt de stand van de voorderailleur invloed te hebben op het schakelen van de achterderailleur. De buitenmantels van beide derailleurkabels worden in het zelfde blokje "afgestopt".
Dit blokje tordeert iets om het bevestigingsboutje, omdat het in de loop der jaren iets is kromgetrokken en er zodoende nu speling zit aan de voor- bovenkant. Bij spanning op de voorderailleur wordt de achterderailleur ook iets extra aangetrokken. Rijd ik met het binnenblad voor dan is er meer speling in de achterderailleurkabel en mis ik de op een na lichtste versnelling. Bergop speelt me dat telkens parten. Vandaag maar eens kijken of ik hiervoor een oplossing kan vinden.
dinsdag 27 juni 2006
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten