woensdag 14 november 2007

Mijmering aan het water

Een zakenlunch zou je het moeten noemen. Maar dat is het niet. Mijn ontmoeting met Monique, mijn leidinggevende, is vandaag in Weesp. Op mijn verzoek niet op kantoor. Ik wilde graag met haar de situatie doorspreken met het te volgen traject. En daarbij heb ik wat zakelijkheden die ik met haar wil afstemmen, of waar ik haar hulp bij nodig heb. Precies 4 weken geleden zaten we bij Graaf Floris V in Muiden. Aan de noordkant van de A1 op het punt dat voor mij halverwege huis en werk ligt. Vandaag wederom: "we meet halfway". Nog een keertje wennen voordat ik de hele stap naar Zaandam weer maak.

IMGP6716

Ons gesprek vlot gemakkelijk. De vorige keer hebben we een basis van vertrouwen gelegd en dat betaalt zich nu al uit. Het is prettig om hier met ruim uitzicht over het water in een stralend zonnetje te kunnen genieten van het gesprek dat we voeren. Over en weer wisselen we uit wat we eerder meemaakten en hoe dat onze levens kleurt. Ik ben bemoedigd door haar openhartigheid. Nadat we in harmonie aan het eind van onze lekkere lunch de zakelijkheden hebben besproken, gaat ze door naar een volgende afspraak. Ik blijf achter: mijmerend over hoe mooi het leven toch kan zijn als je er voor openstaat. Ik zit op de goede weg, de zon buiten symboliseert dat ook: het licht schijnt ook weer voor mij!

Geen opmerkingen: