maandag 20 november 2006

Manipulatie

De tweede sessie bij de manueel therapeut. Aan de eerste sessie een licht knellende band van hoofdpijn overgehouden. De hete plek in mijn nek is helemaal verdwenen. Dat voelt weer als vanouds. De stijfheid en bewegingsbeperking in de nek is nog steeds aanwezig. In de tweede sessie ziet de behandeling er heel anders uit. In plaats van een enkele stevige tractie, krijg ik nu een manipulatie. Wat het precies inhoud? Ik weet het niet en echt een duidelijk antwoord op die vraag krijg ik ook niet van de therapeut. Manipulatie dus. Maar van wat? Bindweefsel, pezen, spieren, tussenwervelschijven? Misschien wel alles tegelijk. Het is wel een lekker gevoel twee van die warme handen in mijn nek. Verder heb ik niet het idee dat dit gaat helpen. Maar goed ik heb vertrouwen, de vorige keer was ook een groot succes.

Geen opmerkingen: