donderdag 10 augustus 2006

Dagelijkse Dingen

Lampenpoetsergras Hameln

Na 5 weken op jezelf met de fiets valt het zwaar om weer te acclimatiseren. Op mijn werk heb ik veel momenten waarop ik denk "waarom doen we zo moeilijk?" en thuis kan ik mijn draai niet vinden. Tv kijken? Hmm vreemde bezigheid. Achter de PC? Veel moeite met concentreren. Door eenvoudige arbeid met de handen probeer ik weer wat gronding te krijgen. M'n tuin ondergaat daardoor deze dagen een metamorfose. Met wat geurige en fleurige planten probeer ik ook mezelf weer in de stemming van voorbije weken te brengen. Tot nu heeft ook het bloggen over die periode nog geen nieuwe start gehad. Ik zit nog ergens in het "vacuum" tussen ervaren en herinneren. Tot nu wilde ik het herinneren nog even voor me uit schuiven. Om niet in het verleden te blijven leven, stap ik nu over de drempel en ga werk maken van mijn Toer de Frans Blog. Mijn verslagen zullen allemaal op deze aparte Blog verschijnen. Het herinneren gaat beginnen. Voorlopig is er nog genoeg werk in de tuin. Dat biedt ruimte voor momenten van fysieke inspanning waarin ik weer meer afstand kan nemen van de voorbije periode.

Geen opmerkingen: