dinsdag 1 augustus 2006

Basecamp 3

Dag 33, Etappe 31


Na een lange dag op de fiets -het verslag van deze barre en bizarre tocht volgt spoedig- kom ik via een omzwerving door Kerkrade, ach ik had toch niets beters te doen, eindelijk weer in Brunssum aan, precies een maand geleden kwam ik hier vanuit het noorden ook aan, maar dan 4 uur eerder.

Het is al donker wanneer ik bij Vaals de grens passeer maar ik wacht met het aaanzetten van mijn licht tot ik ook de klim naar Simpelveld achter de rug heb. Daarna zonder de klimmetjes van de heenweg proberen om in Heerlen te komen. Dat gaat in het donker en na bijna 200km in de benen dus mis. Ik passeer de Heerlerbaan zonder er erg in te hebben en sta na 10 minuten scheldend voor het station van Kerkrade. Via de weg langs de grens (ik rijd natuurlijk niet dezelfde weg terug) kom ik weer op hetzelfde punt uit en na het bekijken van 2 informatie borden met daarop een kaart waarin alleen kerkrade staat ingetekend (de grote wegen van Heerlen wel maar geen info over bebouwing enzo) kies ik de goede weg en ben in 5 minuten bij het Grotius vanwaar ik de weg met mijn ogen dicht vervolg. 23.15u Brunssum bereikt en ik word nog opgewacht door mijn moeder. Heb geen zin meer om te eten dus een zakje chips en twee fantaatjes om de ergste dorst en "honger" te stillen volstaan. Om 2 uur slaap ik: eindelijk weer een bed en een stoel om op te zittten. Wat een enorme luxe is dit.

Geen opmerkingen: