dinsdag 27 juni 2006

Parts 4

De fietsenmaker in Hooglanderveen (Mossink) wilde me graag helpen. Z'n vader kan het onderdeel namaken uit "high tech" aluminimum! Erg leuke geste natuurlijk maar voor een onderdeel van normaal nog geen euro wel wat teveel van het goede (reken op 20-30 euro). In Kattenbroek zijn ze iets meer "down to earth". Ze hebben iets dat ik ervoor kan gebruiken maar er zit maar 1 kabelstopper op. Dan neem ik er toch gewoon 2!

P1020157

Het is bedoeld voor de kabel van de voorderailleur op wat oudere fietsen en wordt bevestigd onder de crankas. Er zit een kwartrond doorvoergootje aan voor de kabel, dat zaag ik eraf. De framebuismaat van die oude fietsen was 28mm. Dat zijn mijn bovenste en staande buis ook, maar de onderste buis is 32mm, laat ik nou net van plan zijn de twee kabelstoppers daar te monteren. Met een langer en smaller boutje dat ik in een bocht buig (zeg maar stevig tikken met een hamer) wil het net lukken ze vast te zetten. Daarna snel de kabels er weer op en testen: het werkt prima de luxe! Tijd voor een lange duurtest...

Geen opmerkingen: