vrijdag 12 mei 2006

Fiets Pimpen

P1010639

Vandaag zijn de nieuwe fietsonderdelen binnen gekomen die ik bij een duits internet-postorder-bedrijf had besteld. Ik ga mijn fiets pimpen, wel functioneel natuurlijk want het moet lichter en niet zwaarder worden. Ik ga proberen om vanavond nog het racestuur en de remgrepen te monteren, zodat de fiets weer berijdbaar is en ik 'm morgen mee kan nemen naar Limburg. Dan moet ik wel doorwerken want de zon is al aan het zakken. Het demonteren van het originele stuur kost veel tijd omdat alle onderdelen ervan af moeten en de handvatten zitten erg vast. Als alles los is probeer ik het racestuur door de "ahead" te frotten. Dat lukt op geen enkele manier. De eerder bedachte constructie met een aparte stuurpen en "ahead" met afschroefbare stuurklem is de enige manier om het racestuur te monteren. Dit had ik eigenlijk al voorzien, maar hoopte dat het eenvoudiger kon. Nu moet ik op het web weer opzoek naar passende onderdelen. En mag ik op het eind van de avond alles weer in elkaar gaan zetten, anders heb ik morgen niets om op te fietsen.

P1010638

Geen opmerkingen: