vrijdag 26 mei 2006

Regenjas

P1020015

Niet eerder heb ik zoveel plezier gehad van mijn regenjas. Twee dagen er in rondfietsen maakt het haast als tot een tweede huid. Ik ben ook meteen genezen van mijn "regenfobie op de fiets"! Als het niet te koud is en er niet teveel wind staat, is fietsen in de regen zelfs erg lekker! Zet wel iets met een klep op je kop en smeer vooraf je benen in met vet (uierzalf werkt prima). De regen-overschoenen die ik deze twee dagen testte voldoen voor een uur, daarna krijg je toch natte voeten al gaat dat heel langzaam. Prettig is wel dat de regen die van je benen afloopt niet je schoenen en sokken instroomt. Je voeten worden vooral nat van opspattend water dat langs de onderkant via de zijkanten je schoenen doorweekt.

Het gevoel van fietsen in de regen is te vergelijken met lopen door de plassen, wat je als kind wel doet maar waarvan je later vergeet hoe leuk dat is.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat je van regen houdt, straks is waarschijnlijk de zon je ergste tegenstander... En wat de Ardennen betreft, valt reuze mee, het Belgisch bier is zwaarder!

RobT zei

Die warmte vind ik juist wel lekker. Wat dat bier vs. Ardennen betreft: geldt voor mij precies andersom, maar wat wil je na 130km.

RobT zei

Op de dag zelf vielen de Ardennen dus zwaarder dan het bier 's avonds. De volgende dag was het andersom: alsof ik niet had gefietst maar de hele avond in de kroeg had gezeten. En dan nog 260 km terug in de auto in de hitte...